Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-03-29, 07:56   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

V4 Eskilstuna 29/3


God morgon...

sitter och bläddrar igenom dagens V4:a. En ovanlig syn på vardagsV4 är att Örjan ska köra. Han sitter upp bakom 3 Walmanntränade och en amatörtränad.
Ska bli intressant och se om han blir örestreckad pga detta att det just är en Vallatränare med Örjan.

Hans styrning i avdelning 1: Aldrig vunnit, men 1 lopp i kroppen. Just nu 76%
Stolopp upp till 78.000:- luktar skräll. Känns som flera andra V4 favoriter, som att folk spikar i brist på annat.

Avd 2: Årsdebut, dock vunnit 2/11. Slog bl.a. On Track Piratenvid skrällseger i somras. Klart bäst barfota, 56%. Möter väl inget speciellt idag?

Avd 3: Årsdebut, Aldrig vunnit på 13 starter. Aldrig ryckt skorna. 33%. Möter Recess Yen som Calle Kråka lovordar och som sett riktigt fin ut vid de flesta vinsterna.

Tror inte att Örjan vinner mer än 1 av dessa. Så jag funderar på att köra en reducerad variant.

Avd 4 står vad jag kan se mellan 3 hästar. Bäst på tillägg är Wingait Zazzi, hon vill dock gärna galoppera. Har ju gått riktigt bra efter galopp i de senaste 2.
Troliga ledaren är väl 6 Mogas Young Baron. Kördes enkelt till spets senast, sen hände det inte mycket när de värsta motbuden felade bort sig och mogas tog en billig seger. Såg okörd ut.
7 Astro Boko är för mig 3:e häst. Alsén har stallet i fin form. Brukar kunna ladda iväg och kan kanske snuva favoriten på spets alt släppa och få rygg ledaren. Stänger på dessa 3.

Nu ska jag bara fundera på de 3 första loppen.
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-29, 09:13   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Ska kolla igenom V4 snart men måste bara passa på att kommentera två av Kihlströms styrningar.

I avd 2 kör han 3 Fight on Line och självklart vinner den om den är på topp och körs för vinst. Viktig info där. Speciellt om den går barfota runt om direkt. Men det räknar jag med då den är MYCKET bättre så. Kan dock inte öppna så fort och är därför knappast gynnad av kort distans så varningsklockor ringer.
Kapacitetsmässigt finns bara en häst som kan utmana och det är 11 Fantoccini. Dock trivs den klart bäst i spets men om 3 är ringrostig kanske den blåser förbi allt ändå? Kanske kan köras till spets tidigt om "Hockey" är vaken. Tror även den har hyfsad chans från "dödens" mot dessa hästar. Såg hur som helst dunderfin ut senast efter galopp på V75 när den joggade med bakom fältet efter tidig galopp. Om barfota igen måste jag dubbla med 11.
Lite frågetecken på förhand kring båda men hittar inget vettigt skrällbud i detta lopp på förhand. Tycker övriga är klart sämre sett till kapacitet. Men kortlopp är alltid luriga om favoriterna är passiva. Hinner inte alltid fram till vinst då.


5 Mellby Venus är en riktig kanonhäst. Stirra er inte blinda på 0 vinster hittills. Varit ute mot tuffa hästar och gjort det jättebra. En stentuff häst som absolut inte saknar skalle. Är dock enbart stark och om man aviserar ett lugnt upplägg kan det bli tufft att hinna på 4 Recess Yen i spets. Men är den bara väl förberedd och körs för vinst räknar jag med att den tuggar ner favoriten utan några som helst problem. Klasskillnad i grunden och just nu är den löjligt streckvärd som spik. OM bra info bank på allt. Viktiga intervjuer från Walmann idag!!! Sen kan Calle gorma hur mycket han vill om att hans häst är stenklar. Kör Örjan, KÖR!
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-29, 10:07   #3
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 495
Sharp$: 3954
Standard

Fight on line går med skor idag och Walmann ligger riktigt lågt. Samma sak med Mellby Venus...inte vässad och lär behöva lopp.

Däremot är Figaro Sånna intressant i samma lopp, farten finns och som streckad på 7% är den given på min lapp.

Den avslutande avdelningen är riktigt svår, Wingait Zazzi tror jag ingenting på, kör den inte startgalopp så kommer den garanterat i första kurvan ändå

Power To Be tycker jag är intressant då den gjort bra lopp på sistone med bla vinst mot Hamras Pirat. Felade senast och iom det lär den bli borttappad av spelarna. Given på Trion om man lirar
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-29, 10:13   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Min analys av omgången.


V4-1:
A: 9-5
B: 1-2-12
C: resten

Lite varning för tidig spets på 5 och bestämma. Men trots det är det inte säkert att den vinner och till 74% är det tjänstefel att inte försöka fälla den (vinner ju oftast då tyvärr...). Snabbaste hästen är tveklöst 9 och den rankar jag upp som etta. Med rätt lopp går den en riktigt snabb sista 500 (gick 1.09 i 500 m senast mellan 800-300 kvar) och då blir den svår att stå emot. Skulle kunna räcka långt med båda dessa men vill ha med lägesgynnade 1-2 som visade bra form senast i bra avslutningar. 12 åker med som ett "idiotstreck" på att den såg lite förbättrad ut senast med barfota fram. Men den är LÅNGSÖKT, jag vet! Draget i loppet tveklöst 9. Hoppas inte Örjan "söver" ner alla från spets.



V4-2:
11 Fantoccini

Walmann meddelar skor på 3 samt att den saknar tempo i kroppen. Är ju klassen sämre med skor samt att om tempot saknas i kroppen lär den inte hänga med över dagens korta distans. Från en ganska stark favorit till en helt iskall. Om nu inte 11 körs för vinst känns loppet vidöppet bakom. Avvaktar info från "Hockey" hur han tänker göra med balans och upplägg. Låter det bra spikar jag utan tvekan. Annars får jag tänka om och gardera. Mycket snack om 1 här som närmar sig toppform. Men jag är tveksam till startspåret i första hand då den öppnat långsamt båda gångerna från innerspår. Given vid gardering av 11 men ingn jag dubblar upp mitt system med. Spetsrysarna 2-4 åker också med om gardering. Samt någon/några till ev. Men 3 ratar jag på allt. Känns som ett duktigt avslag på den! Inte gått ngt speciellt med skor samt att den som sagt saknar tempo i kroppen.



V4-3:
5 Mellby Venus

Här ligger Walmann också lågt men här är det medeldistans samt ganska beskedligt motstånd tycker jag. Hon är precis som Fight on Line väl förberedd men saknar tempo i kroppen. Dock är det här ingen speedkula och jag tror hon duger riktigt långt, till vinst, direkt mot passande motstånd. Viktig värmning där. Efter den tas beslutet. 4 är ju en bra häst men inget utöver det vanliga. Given andrahäst ändå vid gardering men jag vill hemskt gärna se att 5 ser bra ut i värmningen så jag kan spika den då spelvärdet är högt. 31% på den är riktigt bra.



V4-4:
ALLA

Gör det lätt för mig här och tar alla då det står skrällopp i mitt program. Man ska inte överanalysera alla avdelningar . Med galopprisk och vingelläge på favoriten samt en märkligt överspelad Kihlström-styrning känns det upplagt för skräll.


Men otroligt viktiga värmningar samt info från "Hockey" väntar innan jag tar något beslut.

Någon som har koll på om Walmanns hästar brukar behöva lopp i kroppen?
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-29, 10:18   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Den här intervjun från travnet talar tyvärr emot för Mellby Venus. Men det jobbiga är ju att loppen inte körs som tränarna tror/säger på förhand...

"Lopp 3 Nr 5 MELLBY VENUS
- Hon är rejält tränad men inte i några snabbare farter och jag tror inte att hon har nog med tempo i kroppen så här direkt. Dessutom är hon inte startsnabb och jag skulle gissa på ett snällt upplägg från Örjan. Skor runt om, säger Roger Walmann".
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-29, 10:26   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Fantoccini anmäld med skor. Inget som backar upp mina "drag". Blir nog till att tänk om helt. Måste vara flexibel som travspelare .
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-29, 10:27   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Får kanske ta och spika 9 i avd 1 istället?
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-29, 10:29   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Tycker avd 2 känns helläskigt nu. Funtar på att ta alla där.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-29, 10:30   #9
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 149
Sharp$: 1681
Standard

Du verkar ju ha koll på Hockey och hans hästar, Gilmour kan väl inte vara borta i sista? Tycker den mött tuffare tidigare, lurigt läge som kan bli både bra och dåligt.
Skuumberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-29, 10:30   #10
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3819
Standard

Svår omgång ja. 9-5 kommer jag nog låsa i första iaf!
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-29, 10:35   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Skuumberg: Om Gilmour hittar/hittat tillbaka till förra årets "sommarform" är den riktigt bra. Känns som att formen är på gång och ett givet streck. Men loppet är öppet som sagt. Gillar dock hästen även om det inte sprudlat form om den i årets två starter.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-29, 10:35   #12
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3819
Standard

Vad med alfas diamond i andra? Troels låter positiv och ska ladda framåt och tror på chans, med avslag på favoriterna kanske detta kan vara en kul chansspik

EDIT: Är oddsfavorit på expekt..

Senast redigerad av donkyklonk den 2012-03-29 klockan 10:37.
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-29, 10:36   #13
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Men trots skor på Fantoccini är den fortfarande given förstahäst för mig. Dock avslöjar det väl lite att det inte ska köras så offensivt idag. Eller? Kanske utgång på den. Hmmm....
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-29, 10:38   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Alfas ska dessutom utrustas med helstängt huvudlag idag. Dock ingen häst jag gillar men kan säkert rinna undan från spets. Brukar dock inte kämpa ihjäl sig direkt så jag själv skulle aldrig våga spika den trots att den förmodligen kommer värma som en demon och bli nedspelad.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-29, 10:40   #15
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 149
Sharp$: 1681
Standard

Måste iväg så yvingas lämna in nu

Flerbong
1,2,5,9
6
4,5,7
2,7,20

ggr 4
Skuumberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td